loading...
معلم مکتوب
معلم مکتوب بازدید : 5620 پنجشنبه 20 شهریور 1393 نظرات (0)

 - آموزش وظيفه يي همگاني است. اين امر خاص آموزشگاه يا دانشكده يا دانشگاه نيست، بلكه همه در اين امر مشاركت و آن را وظيفه يي ملي تلقي مي كنند. موسسه ها و سازمان هاي بخش عمومي و بخش خصوصي و حتي بخش هاي اطلاع رساني نيز در اين زمينه همكاري كرده و آن را مسووليت خويش قلمداد مي كنند. سازمان هايي مانند:
    
    تلويزيون آموزشي :EBS اين تلويزيون با در اختيار داشتن پنج كانال آموزشي همسان، آموزش مهارت هاي اساسي مرحله ابتدايي را عهده دار است و دانش آموختگان را براي مرحله متوسط آماده مي سازد.
    
    روزنامه چوسون (:(CHOSON اين روزنامه مخصوص آموزش كودكان است و ضمن درج مطالب آموزشي كودكان، رويدادها و خبرهاي مدارس را نيز منعكس مي سازد. ارائه گزارش هايي از موضوع هاي آموزشي و همچنين برگزاري مسابقه ها و تمرين هاي آموزشي، معرفي كتاب هاي موجود در بازار كتاب و فيلم هاي كارتون، طرح و بررسي موضوع هاي مرتبط با آموزش مرحله ابتدايي و مرحله متوسطه از جمله مطالب اين روزنامه است. اين روزنامه همه ساله 400 آموزگار را به حساب خود به كشور ژاپن اعزام مي كند تا با پيشرفت هاي علمي آن كشور آشنا شده و تجارب ژاپني ها را به كره منتقل كنند. علاوه بر اين همه ساله تعداد 100 آموزگار از سوي اين روزنامه به كشور چين اعزام مي شوند تا از نزديك پيشرفت هاي سريع چين را مشاهده كرده و زمينه ارتقاي كيفي خويش را فراهم سازند.
    
    شركت هاي بزرگ: شركت هايي مانند LG همواره در امر آموزش مشاركت فعال دارند. اين شركت با احداث مدارس و دانشگاه و تجهيز بسياري از كارگاه ها و تالارهاي اجتماعات در اين امر ملي همياري مي كند. كارگاه فضا و فضانوردي از جمله وظايف شركت يونگ است: اين شركت تجهيز اين كارگاه را در هنرستان ها عهده دار است و سالانه مبلغ 75 هزار دلار بابت پژوهش و فعاليت هاي تحقيقاتي هزينه مي كند. همچنين رصدخانه بزرگي در كره وجود دارد كه يكي از شركت هاي معروف كره يي از آن حمايت و پشتيباني مي كند. تعدادي از كارگاه هاي دانشكده هاي فني توسط شركت هاي بزرگ مانند سامسونگ و... تجهيز و راه اندازي مي شوند.
    
    كتابخانه عمومي: كتابخانه ملي نيز نقش خود را در ايجاد انگيزه و ترغيب نوجوانان به افزايش آگاهي و دانستني ها و انجام تحقيق و پژوهش ايفا مي كند. كتابخانه ملي ساختماني را به عنوان كتابخانه كودكان در نظر گرفته تا از طريق آن كودكان را به امر آموزش و افزايش دانستني ها ترغيب كند. شعار اين كتابخانه چنين است: «افزايش آگاهي ها كشور را توانمند مي سازد».
    
    در كشور كره براي آموزش عمومي و آموزش دانشگاهي يك وزارتخانه در نظر گرفته اند و آن را «وزارت پرورش و توسعه نيروي انساني» نام گذاري كرده اند. از همين منظر ارتباط آموزش با بهره وري نيروي انساني نزد كره يي ها روشن و به تبع آن هماهنگي و ارتباط آموزش با آموزش حرفه يي و بازار كار نيز آشكار مي شود.
    
    - آموزش ابتدايي در كره اجباري است و به ميزان 99 درصد رايگان است. درصد ناچيز باقي مانده نيز از نظر كره يي ها جنبه نمادين و سمبليك دارد.
    
    - آموزش متوسطه مشتمل بر چهار بخش مجزا است: آموزش عمومي، آموزش حرفه يي (كشاورزي، صنعتي و...)، آموزش تخصصي (علوم و هنر) و آموزش زبان (انگليسي، اسپانيايي و...)
    
    - مدت زمان آموزش دانشگاهي چهار سال است اما دوره تحصيل در دانشكده هاي پزشكي و دندانپزشكي شش سال است.
    
    - كارشناسان آموزشي (مغزهاي متفكر، برنامه ريزان و مجريان) همگي كره يي و در علوم و تكنولوژي سرآمد هستند.
    
    - كيفيت در محيط هاي آموزشي و زيرساخت ها يا اركان اساسي آموزش به شدت رعايت مي شود.
    
    - مدارس توسط دولت هاي محلي اداره مي شود اما بودجه آنها به طور يكسان از وزارتخانه تعيين و ابلاغ مي شود. با وجود اداره مدارس توسط حكومت هاي محلي معهذا ضوابط و مقررات در هر ايالت تفاوت چنداني با ديگر ايالت ها ندارد.
    
    - علاوه بر اينها برنامه آموزشي خاصي براي آموزگاران پيش بيني شده كه بنابر ميل خويش در ايام مرخصي مي توانند در اين برنامه ها شركت كنند.
    
    - معلمان را پيش از شروع به كار مي آزمايند و آنان پس از موفقيت در آزمون فعاليت خويش را آغاز مي كنند.
    
    - سطح زندگي مردم به طور كلي بالااست و حقوق معلمان در بدو استخدام معادل 2500 دلار امريكا است.
    
    - هر نهاد آموزشي شعار خاص خويش را دارد و هر كلاس نيز شعاري دارد. آميزه يي از ارزش ها به عنوان شعار همواره بر سردر موسسات و سربرگ نامه ها و كتاب هاي چاپي نهاد آموزشي نقش مي بندد و نهاد مزبور تمامي تلاش خود را براي تحقق آن به كار مي بندد.
    
    - در كلاس درس تابلويي نصب شده است كه شعار آن نهاد آموزشي در آن ثبت و معرفي شده و همراه با ذكر تعداد دانش آموزان و تركيب آنها است.
    
    - در هر كلاس تصويري بزرگ از دانش آموزان آن كلاس نصب شده و در آن اميدها و آرزوهاي آينده آنها به صورت مجزا ترسيم شده است.
    
    - هر دانش آموز كلاس دوم ابتدايي مي تواند براساس سهميه در نظر گرفته شده موضوع ها و مسائل مرتبط با آموزش را به منظور بحث و تبادل نظر مطرح و به همراه ديگر همكلاسي هايش در اين موضوع بحث كند. ديگر دانش آموزان در كلاس هاي بالاتر نيز از چنين حقي برخوردار هستند.
    
    - مردم كره جنوبي اهتمام و عنايت خاصي به زبان انگليسي دارند. در مدارس ابتدايي واحدي به اين مهم اختصاص داده شده كه داراي بخش هاي مختلف است و هر بخش به جنبه هايي از زندگي و فضاي متعلق به آن از قبيل بيمارستان، فرودگاه، خانه، مدرسه و... اختصاص دارد و كلمات و جملات مورد نياز در اين فضاها را آموزش مي دهد.
    
    - در مدارس كره جنوبي نظارت پرورشي وجود ندارد و ارزيابي توسط مدير مدرسه انجام مي شود.
    
    - همه ساله مبالغي به حقوق معلم ها افزوده مي شود كه مبناي آن ارزيابي مدير مدرسه است. البته اظهارنظر اوليا دانش آموزان و خود دانش آموزان در آن بي تاثير نيست.
    
    - برنامه هاي آموزشي معلمان همواره در مدت مرخصي و عمدتاً در تابستان انجام مي گيرد. اين برنامه ها براساس نيازهاي آموزشي آموزگاران است و هيچ گونه ارتباطي به اضافات سالانه ندارد.
    
    - مدارس در تعطيلات نيز براي فعاليت هاي فوق برنامه مانند ورزش و موسيقي باز هستند و فعاليت مزبور زير نظر گروهي از داوطلبان كه از خارج مدرسه هستند انجام مي پذيرد.
    
    - شروع كلاس درس ساعت 30/8 صبح است. نيم ساعت اول، وقت آزاد است و در اين مدت اقدامات و فعاليت هاي مربوط به كلاس درس انجام مي پذيرد يا اينكه زبان انگليسي قرائت مي شود يا وقت قرائت آزاد است. زنگ اول از ساعت 9 صبح شروع مي شود و تا ساعت چهار يا پنج بعدازظهر ادامه مي يابد. در خلال اين مدت برنامه هايي براي تبادل نظر،بازنگري و پاسخ به سوال هاي دانش آموزان وجود دارد. همچنين در اين مدت به دانش آموزان غذا داده مي شود.
    
    - در هر مدرسه يك خانم پرستار وجود دارد، او از آموزگاران مدرسه است كه آموزش هاي لازم را در اين خصوص ديده است. هر دانش آموز داراي پرونده بهداشتي خاصي است كه به هنگام ضرورت مورد استفاده والدين دانش آموز قرار مي گيرد. همچنين اين پرونده به عنوان سابقه بهداشتي دانش آموز است.
    
    - همه ساله وجوهي به منظور تعمير و نگهداري تجهيزات و اثاثيه اداري به مدارس تخصيص مي يابد و هر مدرسه داراي واحدي است كه مسوول نگهداري اموال و چگونگي هزينه كردن آن است.
    
    - تعداد دانش آموزان به طور متوسط در هر كلاس مرحله ابتدايي بين 32 تا 35 نفر است.
    
    - نظافت و بهداشت مدرسه به طور كلي از جمله وظايف دانش آموزان است، به جز نظافت دستشويي ها كه به طور مشخص توسط شركت هاي خاصي انجام مي پذيرد.
    

اقتصاد

کرهٔ جنوبی دومین رشد سریع اقتصادی دنیا در ۴ دههٔ اخیر را دارا می‌باشد. این پیشرفت قابل توجه که کرهٔ جنوبی را در کمتر از نیم قرن بدل به کشوری پیشرفته و ثروتمند نمود، اغلب معجزهٔ رودخانهٔ هان نامیده می‌شود و در مجامع بین‌المللی صفت ببر آسیارا برای این کشور به ارمغان آورده‌است.

امروزه اقتصاد موفق کرهٔ جنوبی الگویی برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه‌است. کرهٔ جنوبی اکنون دارای اقتصاد توسعه یافتهٔ چندین هزار میلیارد دلاری است و توسط بانک جهانی جزءاقتصادهای با در آمد بالا و به عنوان یکی ازاقتصادهای پیشرفته طبقه بندی شده‌است و در همین راستا سئول، پایتخت این کشور یکی از ده شهر برجستهٔ اقتصاد ی و مالی جهان است. کرهٔ جنوبی علی‌رغم کمبود منابع طبیعی و دارابودن کمترین مساحت در میان کشورهای جهان به عنوان یکی از اقتصادهای نیرومند دنیا تلقی می‌شود.

اقتصاد کرهٔ جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و سیزدهمین در دنیاست.

همانند آلمان غربی و ژاپن، صنعتی سازی سریع از دههٔ ۱۹۶۰ کرهٔ جنوبی را به یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده در جهان تبدیل نمود. این کشور هفتمین شریک بزرگ تجاری آمریکاست. کرهٔ جنوبی دومین میزان ذخایر را درمیان کشورهای توسعه یافته داراست و همچنین ششمین ذخایر ارزهای خارجی را در جهان داراست

زبان کره جنوبی

زبان کره ای ارتباط ساختاری با زبانهای ژاپنی و مغولی دارد` گرچه از نظر گرامری تحت تاثیر زبان چینی است ولی لحن و آهنگ آنرا را بهمراه ندارد

تعداد بسیار زیادی واژه های هم ریشه با چینی ٬ در زبان کره ای وجود دارد از برداشت و مفهوم نگاشته های قدیمی چینی اعتقاد بر این شده است که واژه های هم ریشه یا چینی مدتی قبل از قرن دوم قبل از میلاد وارد کره شده اند آنها به زبان کره ای صحبت میکردند ولی به چینی نگارش می نمودند سیستم نگارش کنونی یا خط بومی که بنام هانگول شناخته می شود در قرن پانزدهم بوسیله پادشاهی بنام سجونگ ابداع و تهیه شده است که نتوانست زبان کلاسیک چینی را بخواند

زبان کره ای جدید و امروزی ترکیبی از هانگول و کارکترهای ویژه ای از زبان چینی است که بصورت محدود برای نوشتن استفاده میشود تقریبا امروزه هزارو سیصد کارکتر چینی در زبان کره ای مورد استفاده دارد زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم در مدارس آموزش داده میشود ولی هنوز زبان چینی نیز زبان دوم بسیاری از مردم کره جنوبی محسوب شده و در مدارس اموزش داده میشود

مختصری از کره جنوبی

شعارملی:به تمامی انسان ها فایده برسانید

پایتخت:سئول

واحدپول:وون

زبان رسمی:کره ای

مذهب رایج:مسیحیت وبودایی(درصدوسیعی از مردم معتقدند که پیروهیچ دینی نیستند)

نوع حکومت:جمهوری(در راس قوه اجرایی کشوررئیس جمهور ودر راس دولت نخست وزیر)

کره سالیان درازتحت سلطه چین و ژاپن بود ودرپایان جنگ جهانی دوم به دو قسمت یعنی کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شد

ظهور مدارس مدرن

کره جنوبی یک حرکت گسترده در جهت مدرنیزه شدن را در اواخر قرن 17و 18 میلادی تجربه کرد .

گروهی از دانشمندان جوان کره ای گرد هم آمده تا راه های علمی و عملی استفاده از دانش آکادمیک در جهت نوسازی و مدرنیزه نمودن کشور خود را جست و جو نمایند آن ها سعی کردند از تجارب کشور چین که بسیاری از علوم خود را از طریق تماس با جهان غرب آموخته استفاده نمایند امواج فرهنگ و مدرنیزاسیون غربی به اندازه ای قوی بود که پادشاه GOJON6 را وادار کرد تا دستور دهد درب مدارس دولتی بر روی تمام اقشار جامعه باز شود .

به این ترتیب نخستین مدرسه کره ای در سال 1886تاسیس شد در این مدرسه معلمین آمریکایی به استخدام در آمده تا به مترجمین انگلیسی شاغل به تدریس در این مدرسه کمک کنند .

و در سال 1886 نخستین مدرسه ی دخترانه ی کره ای تاسیس شد . مبلغین مسیحی آمریکایی کالج مسیحی را در سال 1905 در سئول تاسیس کردند.

تکامل آموزش مدرن طی دوران اشغال و استعمار ژاپن بر شبه جزیره بین سال های 1910 و 1945 دچار وقفه گردید .

آموزش پیش دبستانی

آموزش پيش مدرسه اي توسط كودكستانها ارائه ميشود.آموزش پيش از مدرسه در سيستم آموزش رسمي گنجانده نمي شود با اين وجود اهميت آن به نسبت نظام آموزش رسمي شايان توجه است

7/27 درصد كودكان پيش مدرسه اي دركره با محدوديت سني بين 3 تا 5 سال در کودکستان ها ثبت نام می کنند

آموزش كودكستاني با هدف فراهم آوردن محيط مناسبي براي پرورش وتكامل كودك بوسيلة فعاليتهاي جالب گوناگون و روشهاي گوناگون آموزش ايجاد شده است.

دوره ها متشكل از5ناحية حياتي ميباشند:فيزيكي،اجتماعي،مالي،زباني وپرسشگري اززندگي.

آموزش ابتدايي

قانون اساسي دربند21 قيد كرده است كه مسئوليت تمامي والدين و اولياء است كه ازيك آموزش ابتدايي براي كودكان بين 6 تا 11سال خود اطمينان حاصل كنند و نيز اين آموزش مجاني ميباشد.

ثبت نام درمراكز آموزش ابتدايي ازسال1952افزايش چشمگيري نشان داد ودرسال1971به اوج خوديعني5ميليون نفررسيد.افزايش ثبت نام دانش آموزان درطول آن سالها برخي مدارس را به اعداد ثبت نامي ده هزار يا بيشتر كشانيد و دربرخي مدارس بيش از90 دانش آموز در يك كلاس ازدحام مي كردند.بسياري از مدارس لازم ديدند كه كلاسها را دو يا حتي سه شيفت كاري اداره كنند.

 عمدة معلمان ابتدايي فارغ التحصيلان كالجهاي آموزشي چهار ساله هستند.بند 93 قانون آموزش بيان ميدارد كه هدف آموزش ابتدايي آموزش اصول اساسي لازم براي يك زندگي مدني پربار مي باشد.بمنظور نيل به اين هدف دوره هاي اصلي براي آموزش ابتدايي به نه (9) موضوع عمده به شرح ذيل تقسيم ميشود:

آموزش اخلاقي،زبان كره اي، مطالعات اجتماعي،رياضيات،علوم طبيعي،آموزش فيزيك، موسيقي، هنرهاي زيبا و هنرهاي عملي

آموزش متوسطه

 

مقطع راهنمايي(مقدماتي متوسطه) سه سال بطول مي انجامد.درصورت تكميل موفقيت آميز اين دوره دانش آموزان ديپلم مي گيرند.

مقطع دبيرستان(تكميلي متوسطه) نيز مدت زمان سه سال به طول مي انجامد.آموزش دبيرستان اجباري نبوده و در3نوع دبيرستان مختلف به شرح ذيل ارائه مي گردد:

دبيرستانهاي آكادميك (عمومي)

دبيرستانهاي  حرفه اي

دبيرستانهاي تخصصي

آموزش مقدماتي متوسطه

آموزش راهنمايي به سطوح مدرسة راهنمايي مقدماتي (متوسط) و راهنمايي عالي تقسيم شده است.پس از گزراندن دوره ابتدایی كودكان سن 12تا 14 سال اجازة ورود به مدرسه راهنمايي براي دوره هاي مدارس هفتم تا نهم را دارند.تعداد دانش آموزان راهنمايي در دهه هاي اخير رشد چشمگيري داشته است.درصد فارغ التحصيلان ابتدايي كه به راهنمايي مي روند از 4/58 درصد درسال 1969 به 9/99 درصد درسال 1997 افزايش يافت.

دوره هاي راهنمايي متشكل از11موضوع درسي اساسي يا اجباري موضوعات انتخابي وفعاليتهاي دوره هاي اضافي ميباشند.دوره هاي تكنيكي وحرفه اي در موضوعات امتحاني گنجانده شده اندتا ازرابطه مولدميان آموزش وحرفه اطمينان حاصل شود.

آموزش تکمیلی متوسطه

آموزش دبيرستان با هدف فراهم آوردن آموزش پيشرفتة عمومي واختصاصي براساس آموزش راهنمايي ايجاد شده است.فارغ التحصيلان راهنمايي ميتوانند وارد دبيرستان شوند.دورة مطالعه سه سال است و دانش آموزان هزينة آموزش را پرداخت ميكنند.پذيرش در دبيرستان عمدتآ بر اساس نمرات كسب شده در امتحان ورودي دبيرستان ميباشد. اما تغييرات چندي در پروسة پذيرش ازسال 1974بوجود آمده اند

دبیرستان های آکادمیک(عمومی):در 2سال اخردانش آموزان می توانند تخصص در علوم انسانی

یا علوم دیگر

  دبیرستانهای تخصصی:شامل دبیرستانهای زبان خارجی.هنر وورزشی می باشد

دبیرستان های حرفه ای (هنرستانها):

دبيرستانهاي كشاورزي، تجاري،ماهيگيري و تكنيكي ....

تعدادمحدودي از مدارس به اصطلاح از نوع (جامع)وجوددارند كه آموزش عمومي وحرفه اي هردو را عرضه ميكنند. 

آموزش عالی

جای گرفتن دانشگاه های کره جنوبی در فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان را باید یکی از نتایج و دستاوردهای اصلاحات اساسی در سامانه آموزش و پرورش این کشور در دهه ۸۰ میلادی دانست. این اصلاحات را می توان به سه دسته تقسیم کرد.

ü       پس از قدرت گیری ژنرال «چون دو هوان» در سال ۱۹۸۰، وزیر آموزش و پرورش کره جنوبی با هدف افزایش فرصت های تحصیلی برای تمام اقشار جامعه دست به یکسری اصلاحات زد.
در نتیجه این اصلاحات، شمار پذیرفته شدگان دانشگاه ها از ۴۰۳ هزار نفر در سال ۱۹۸۰ به ۴/۱ میلیون نفر در سال ۱۹۸۹ افزایش یافت. به این ترتیب، افزایش ظرفیت دانشگاه ها و فضاهای آموزشی را باید محصول نخستین دور اصلاحات در سامانه آموزش و پرورش کره جنوبی دانست.

ü      دور دوم اصلاحات با هدف ممنوعیت فعالیت آموزشگاه های خصوصی (ویژه متقاضیان ورود به دانشگاه) آغاز شد. پیش از آن مرسوم بود که دانش آموزان و فارغ التحصیلان دبیرستان ها برای آمادگی ورود به دانشگاه ، به معلم های خوش سابقه مراجعه و با پرداخت مبالغ سنگین، ثبت نام می کردند. این وضعیت، امتیازهای غیرمنصفانه ای را در اختیار خانواده های ثروتمند قرار داده بود. براساس قوانین جدید مقرر شد که دانش آموزان تحت تعلیم موسسه های خصوصی از مدرسه اخراج و معلم ها نیز از کار، بیکار شوند.
تا اواخر دهه ۱۹۸۰، سیستم آموزش خصوصی به کل ناپدید شد.

ü      سومین دور اصلاحات عبارت بود از تشکیل نظام کمیته بندی و وضع قوانین جدید مربوط به پذیرش. بر طبق قانون جدید تمام دانشگاه ها موظف بودند ۳۰ درصد از ضعیف ترین متقاضیان خود را مردود اعلام کنند.
این قانون در ابتدا با هدف افزایش سطح کیفی دانشجویان و ارتقای سطح علمی دانشگاه ها اعمال شد، اما رفته رفته آزمون ورودی دانشگاه ها آنچنان دشوار و نفس گیر شد که تاثیرات منفی متفاوتی (از جمله بروز ناراحتی های روانی و افزایش میزان خودکشی بین جوانان کره ای) را در جامعه به جای گذاشت. امروزه جوانان کره ای کنکور را «آزمون جهنمی» خطاب می کنند.

ü      تعداد دانشگاه ها
21.دانشگاه ملی

2.دانشگاه شهری

71.دانشگاه خصوصی

20.کالج

11.کالج تربیت معلم

9.کالج صنعتی

6.اکادمی پلیس و علوم نظامی برخوردار است

 

معتبرترین دانشگاه کره جنوبی که نام و آوازه جهانی دارد، دانشگاه ملی سئول است. این دانشگاه در جدیدترین فهرست های بین المللی، یکصدو شصت وهفتمین دانشگاه برتر جهان و نوزدهمین دانشگاه برتر آسیا معرفی شده است
در میان دانشگاه های خصوصی کره نیز «دانشگاه کره» اعتبار و جایگاهی خاص دارد. این دانشگاه که جزو بهترین دانشگاه های کره شناخته می شود در سال ۱۹۰۵ در سئول تاسیس شده و در حال حاضر ریاست آن را «لی فیل سانگ» برعهده دارد
دانشگاه کره ده ها دانشکده و ۵۴۸۰۰ دانشجو دارد و نخستین موسسه مدرن آموزش عالی کره به حساب می آید. نام این دانشگاه زمانی در کانون اخبار بین المللی قرار گرفت که جزو ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شد. براساس فهرست سال ۲۰۰۶، از ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان، دانشگاه کره در رتبه ۱۸۴ قرار گرفته است. ضمن آنکه دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه در رتبه شصت وششم و دانشکده هنرهای آزاد آن در رتبه هشتاد و نهم برترین کالج های دنیا معرفی شده اند
دانشگاه کره علاوه بر اعتبارات علمی، از جمله وزنه های سنگین کره جنوبی در عرصه ورزش به شمار می آید. تیم های ورزشی این دانشگاه به ویژه در رشته های بیسبال بسکتبال، هاکی روی یخ، راگبی و فوتبال همواره جزو مدعیان اصلی تیم های ورزشی در سطح ملی شناخته می شوند

آموزش معلمين پيش دبستاني و ابتدايي

معلمان پيش دبستاني و ابتدايي در11دانشگاه آموزشي ودپارتمان آموزش ابتدايي دردانشگاه ملي آموزشي كره و دانشگاه زنان تربيت مي شوند.اين مراكز دوره هاي4ساله جهت مدرك كارشناسي ارائه مي كنند.

آموزش معلمين متوسطه

معلمين مقاطع مقدماتي و تكميلي متوسطه در دانشكده هاي آموزشي دانشكاهها ، دانشگاه ملي آموزش كره ،دپارتمانهاي آموزشي ودانشگاههاي عمومي تربيت مي شوند كه معلمين مراكز متوسطه ملزم به حضور دردوره هاي آموزشي مراكز آموزش فارغ التحصيلان مي باشند.


   

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 460
  • بازدید سال : 2,127
  • بازدید کلی : 36,506